Categoriën
De sociale ontdekking
Archief

Vancouver Island

Deze dagen was een bezoek aan Vancouver Island gepland. Vancouver Island schijnt prachtig te zijn dus we vonden het zeker de moeite waard om dat samen met John te doen. Ons eerste ambitieuse plan om in 4 dagen het hele eiland rond te crossen, stelden we al snel bij. We zouden er 3 dagen voor nemen om dan 2 nachten op het eiland te blijven. Voordat we aan Vipassana begonnen, hadden we maar wel alvast de auto geregeld; accomodatie zouden we doen zodra John en wij (weer) in town zouden zijn.

Toen John er eenmaal was, stelden we onze plannen nog een keer bij. In plaats van veel onderweg te zijn, zouden we Tofino als uitvalbasis nemen. Wel lekker rustig zo, leek ons. Inmiddels wisten we dat het labour day zou zijn. Veel mensen dus die voor een weekendje naar Vancouver Island zouden gaan. Wat waren we blij dat we toch nog een e-mail kregen dat we een kamer hadden in Tofino. Helaas kreeg ik de bevestiging van de booking maar niet terug. Twee dagen later begrepen we waarom. In Tofino is een watertekort waardoor zo’n beetje alles dicht moest van de lokale overheid. Wat een pech!

Op basis van dit gegeven stelden we ook nu weer onze plannen bij. Dan maar niet slapen op het eiland. We zouden 1 dag naar Victoria gaan om dat te verkennen. Dus gingen we gisterochtend redelijk vroeg op pad, richting de ferry naar Victoria. Helaas was de ferry van 11 uur vol. Een ferry later kwamen we in Victoria aan. Het was inmiddels twee uur. Reeds doodmoe van de lange edoch mooie reis.

In Victoria hebben we eerst gelunched. Aan het einde van de lunch merkten we dat we alledrie teveel geklept hebben tijdens de boottocht….. in de zon. Ongemerkt had de hitte ons te pakken gekregen. In de volle zon door Victoria lopen, was niet meer zo’n goed idee. Wij dus terug de auto in om in de buurt van Victoria de boel te verkennen. Ook nu was het druk. Maar het lukte ons toch nog om tot Sooke, 30 km verderop, te rijden. Toen moesten we al weer terug zodat we een hapje konden eten voor het vertrek van de ferry. Bij de plaatselijke VVV werd ons toch wel aangeraden om anderhalf uur voor vertrek van de ferry aanwezig te zijn. Mocht ie dan vol zitten dan konden we in ieder geval de volgende nemen.

In Sidney hebben we nog wat gegeten. We keken op ons horloge en zagen dat als we op zouden schieten we wellicht de ferry van 8 uur nog zouden kunnen halen. Dat lukte. Om half 11 zetten we John af bij zijn B&B.; Om 11 uur waren wij weer thuis.

Het zal wel kloppen: Vancouver Island schijnt prachtig te zijn!